Cum alegi corect compania avia, care sunt avantajele clienților fideli și de ce oamenii preferă “aerul albastru". Blue Air operează zboruri din 2004. Este o companie nouă pe piață, dar care rapid a prins aripi. La propriu. În prezent, Blue Air deține 22 avioane de tip Boeing 737, seriile 737-300, 737-400, 737-500 și 737-800, cu o capacitate între 120 și 189 pasageri.Flota Blue Air a fost retehnologizată cu scaune de ultimă generație de tip Recaro. Pasagerii se pot bucura de una dintre cele mai ușoare clase de scaune, concepute pentru relaxare, cu spătar care se reclină și spațiu mare între acestea. Compania este certificată IATA, cu Operational Safety Audit (IOSA), de către International Air Transport Association (IATA). Certificarea confirmă standardele excepționale de operare și oferă statutul de membru cu drepturi depline IATA.
Bilete și plăți. Blue Air oferă clienților posibilitatea de a achiziționa biletele în format electronic direct de pe site-ul oficial al companiei https://www.blueairweb.com/ro/ro/conditii-de-calatorie/#3-BILETELE. Totodată, poți procura un bilet la agențiile avia sau de la aeroport. Biletele în format electronic nu pot fi rambursate . Plățile online pot fi efectuate folosind un card de tip Visa, MasterCard, Maestro și PayPal. Remarcă - PayPal este disponibil doar pentru zborurile care au data de plecare, în termen de 21 de zile de la data efectuării rezervării.
Check-in și orar. Compania Blue Air dispune atât de efectuarea check-inului online, cât și direct la ghișeele aeroportului. Serviciul de check-in online este gratuit și disponibil cu 3 zile, 7 zile, sau 30 de zile înainte de data plecării, în funcție de pachetul ales de către pasager. Imporant este că serviciul gratuit de check-in online este disponibil cu până la 12 ore înainte de ora zborului. Există unele destinații unde nu poți face check-inul în mod online și anume, Constanța, Florența, Lisabona, Palma de Mallorca, Pescara, Menorca, Tel Aviv, Timișoara. De asemenea, de pe data de 31.01.2019, check-inul online nu mai este disponibil pentru zborurile către și de la următoarele aeroporturi din Germania: Hamburg, Stuttgart, Köln-Bonn, München. Ghișeele de check-in de la aeroport se deschid cu 2 ore înaintea cursei și se închid cu 40 de minute înaintea orei stabilite pentru decolare.
Bagaj. Fiecare pasager Blue Air are dreptul la doar patru piese de bagaj de cală cu dimensiunile maxime de 100x80x30 cm. Greutatea admisă a unei piese de bagaj de cală este de 23 kg (bagaj de cală mic), 32 kg (bagaj de cală mare), în funcție de tipul de bagaj achiziționat de fiecare persoană. De reținut este că greutatea pieselor bagajului de cală nu poate fi cumulată între doi sau mai mulți pasageri.
Există o taxă fixă pentru fiecare bagaj:
Zborurile interne din România permit o singură piesă de bagaj de cală de 23kg care este inclusă în prețul biletului, indiferent de pachetul ales (LIGHT sau CLASIC). Dacă biletul a fost achiziționat în pachetul PREMIUM, bagajul de cală inclus în prețul biletului trebuie să fie în limita a 32 kg.
Opțiuni pentru confort. Blue Air oferă trei pachete de servicii : LIGHT, CLASIC și PREMIUM cu diferite opțiuni.
LIGHT
CLASIC:
PREMIUM:
Pachetul Premium este disponibil pentru toate zborurile operate de Blue Air, cu excepția zborurilor interne din România.
Aterizarea a început 20 minute mai târziu (poate că nu este vina companiei aeriene, dar totuși). Scaunele nu sunt rele, există suficient loc pentru picioare, dar scaunele nu au plasă pentru lucruri și trebuia să le țin în mâini. Ceea ce ține de bagaj, a trebuit să-mi împing singură rucsacul deasupra scaunului, stewart-ul care era bărbat a spus doar că nu pot să-l așez la picioarele mele și a arătat cu degetul spre locul de sus. Mă așteptam să mă ajute. În fine, zborul a fost unul ușor.
În general, compania este excelentă, există multe destinații bune în Europa și prețuri plăcute. Voi scrie despre un caz neplăcut ce s-a întâmplat la rezervarea unui bilet. Anume, am bronat biletul și-am plătit cu cardul. Scria că-mi va veni mesaj pe poștă despre confirmare. Banii de pe card au fost extrași, dar confirmarea așa și nu a ajuns . Pe scurt, am sunat imediat la bancă și am cerut o rambursare. În altă zi deja am cumpărat biletul și s-a încheiat istoria cu bine.
Prima dată am zburat cu această companie aeriană. Mi-a plăcut totul, am zburat o oră și câteva minute. Chiar ne-au și hrănit, cine a vrut să bea au fost serviți cu vin alb. Avioanele nu sunt, cu siguranță noi, dar scaunele sunt foarte confortabile. Stewardesele sunt fete politicoase și foarte drăguțe. Recomand această linie aeriană.
Am văzut această companie aeriană pe skyscanner și mi-am luat un bilet spre Roma. Orele de zbor sunt mult mai bune decât la EasyJet și RyanAir. Prețul este puțin mai ieftin și important e că oferă gratuit cafea și apă. Site-ul nu este structurat fantastic, dar în general acceptabil.
Am zburat spre Amsterdam cu această companie. Cred că a fost un serviciu foarte bun la cel mai mic preț. În ciuda prețului scăzut, am profitat de un sandwich și băuturi. Nu am întâlnit probleme cu bagajul sau check-inul. Înregistrarea, în sine a fost disponibilă imediat după plata biletului.